8/3/09

L'ELISENDA JA TÉ CINC ANYS

El dia 27 de febrer l'elisenda va fer cinc anys! Qué gran que s'ha fet la meva nena. Ho vam celebrar en familia el diumenge següent, erem 12 de colla.

El dinar va ser:

Aperitius, gambetes salades, "piruletes de formatge" (no van arribar a taula), les vaig copiar del blog "el cullerot festuc". galetes de pasta de full amb sobresada,

Ensaladilla rusa

1 bossa d'ensaladilla
tonyina amb oli
olives farcides
pebrots del piquillo
anxoves
maionesa feta a casa.

Guacamole
La mateixa recepta que vaig fer per Nadal


Volovans

Volovans de pasta de full
Varetes de cranc
cogombres petits en vinagre
ceba de figueres tallada molt petita
Maionesa feta a casa


Es barregen tots els ingredients i s'omplen els volovans.

I de segon plat,

Mandonguilles amb sípia i pèsols


2 Kg. de carn picada (porc i vadella)
all i julivert
farina de galeta
4 ous
5 sípies netes (separar la tinta)
1 Kg de pèsols nets
2 cebes de figueres
10 tomàquets ratllats

fer les mandonguilles barrejant la carn amb els ous, la farina de galeta, l'all i el julivert.

Fregir les mandonguilles i la sípia tallada.

Fer un sofregit amb la ceba i el tomàquet, afegir-hi les mandonguillesi la sípia, al cap d'una estona, afegir-hi els pésols i per acabar, tirar-hi una picada.

Pastís d'aniversari

Vaig veure una decoració molt bonica al blog amuses bouche i la vaig modificar una miqueta.

Per fer el pà de pessic vaig fer servir la recepta de sempre, una recepta que em va ensenyar la meva tieta fa molts molts anys, la mesura és un got (dels de nocilla de tota la vida).

Ingredients:
3 ous
125 g. de mantega
1 got (menys un dit) de sucre
1 got de farina
1 sobre de llevat
1 rajolinet de cointreau

Desfer la mantega, afegir-la al sucre, tirar-hi el cointreau i batre-ho bé, incorporar els ous, batre un altre cop, afegir la farina i el llevat, posar en un motlle untat de mantega, i posar-ho al forn a uns 180 g. aproximadament mitja hora.

Per fer la cobertura:

xocolata blanca

mantega a temperatura ambient

crema de llet

Desfer la xocolata al microones i anar incorporant la mantega i la crema de llet.

El pastís el vaig farcir amb melmelada de maduixa i nata. Va quedar deliciós, encara que a la foto no es pot veure gaire bé.

5 comentaris:

Mercè ha dit...

Aurora, felicitats per aquest super menú i a la teva filla!! Quina il·lusió li devia fer tots els dits d'una mà! I poder-ho celebrar amb aquest pastís decorat de la Kitty! ;) Aquest blog francès jo també el visito sovint perquè s'hi poden aprendre moltes idees, oi? :)
Petons!

Gemma ha dit...

Felicitats a l'homenatjada! Segur que va bufar les espelmes ben orgullosa amb el seu pastís d'aniversari tan bonic :)
Quina feinada fer entrants per 12 de colla, va ser un dinar de celebració espectacular!
No conec aquest blog, però si tan tu com la Mercè el recomaneu, ara mateix l'hi dono una ullada ;)

Aurora ha dit...

Gràcies a totes dues, L'Elisenda va passar un dia genial. Feinada?, una mica però em vaig saber organitzar i deixar coses mig preparades i ja no va ser tant dur. Gemma, que et sembla el blog d'Amuses bouche?, té coses molt divertides.

Anònim ha dit...

Apart de lo mes important: felicitar a la bruixeta pels seus cinc anys, tambe et felicito pel blog tan "collonut" que has aconseguit, esta per lleparse els dits....nyam--nyam
Josep

Aurora ha dit...

ei, Josep, quina il·lusió el teu comentari! Que et sembla, no teniem cap sopar pendent? ;)