2/1/09

SOPAR DE LA NIT DE NADAL

Ja fa temps que en els dinars i sopars de casa, l’aperitiu és una part molt important. Aquest any vaig agafar idees del bloc “El cullerot Festuc”. Vaig repetir receptes, i com sempre em van quedar coses pendents.

GUACAMOLE

La recepta la vaig treure del llibre “La cocina Mexicana”

2 alvocats
2 tomàquets madurs (sense pells ni llavors)
1 cullerada de ceba ben picada
El suc d’una llimona
Sal

Aixafem els alvocats amb un morter, i hi afegim tots els altres ingredients remenant bé. (a la recepta original s’hi posen xiles picants)

Clavé, Montserrat, Cocina mexicana Barcelona: Ediciones del Serbal, 1995



GALETES DE PASTA DE FULL AMB PERNIL DOLÇ I FORMATGE



Senzill, estirem una làmina de pasta de full, a sobre i posem pernil dolç i a sobre formatge, enrotllem per les dues bandes i les tallem a rodanxes. Les posem al forn fins que estiguin dauradetes.

CULLERETES DE CARPACCIO DE BACALLÀ


Tomàquet ratllat, oli, sal i un bon carpaccio comprat a la bacallaneria del mercat.


BOTIFARRÓ DE CEBA AMB POMA

Tallem una poma Golden a trocets petits i la fregim.
Treiem la pell dels botifarrons i la pasem per la paella, sense oli.
Hi barregem la poma i ho acabem de fer.


PASTÍS DE SALMÓ

És el típic pastís de pà de motlle. Encara no l'havia fet mai i una companya de feina em va donar la recepta, es tracta d'anar fent capes de pà de motlle, maionesa i tonyina.

I de segon,
Espatlla de porc al forn



Demanem a la carnisseria que ens hi posin dins pernil ibèric o bacon.

Un cop a casa, només cal posar-hi sal, una mica de llard i cap al forn (unes dues hores).

Per acompanyar, ceba confitada, pebrots escalibats, pebrots verds...


4 comentaris:

Gemma ha dit...

Acabo de tornar de vacances i m'estic posant al dia... Quin sopar de Nadal més esplèndid! Amb aquesta espatlla de porc devieu tenir menjar per un regiment je je je...

Aurora ha dit...

Hola Gemma, Benvinguda de nou. Erem força colla, però tinc un tuper plé al congelador. Quan anem d'excursió, el mengem en entrepans de pà amb tomàquet i queden boníssims. Tot es recicla!

Unknown ha dit...

Hola guapisima, acabo de entrar al teu blog (desde la feina) perque el pugui veure la meva companya i li ha agradat molt i molt, diu que cuines molt i a més a més be, com que jo ja no m'enrecordo de com es cuina amb el forn haure de seguir les teves receptes per fer un bon reciclatge, això sí cuan tingui forn esclar. je je
La meva companya diu que ja utilitzarà alguna de les teves receptes que li han agradat molt.

Aurora ha dit...

Hola bonica!has vist el que us veu perdre?, Tinc noves idees per l'aniversari de L'Elisenda, així que aneu preparant-vos. Has vist el pastís de la Laia?