7/2/09

Pastís d'avellanes

Quan vam estar a Reus vam tastar un deliciós pastís d’avellanes. Tenia una textura semblant a la d’una “Tarta de Santiago”, així que vaig pensar que la faria un dia d’aquests.

Com que a la parada de fruits secs del mercat em van donar la recepta de la “Tarta de Santiago”, ja no vaig tenir cap excusa.


Aquest és el resultat de l’experiment:



Ingredients:

250 g. D’avellana molta
200 g de sucre
4 ous
Ratlladura de llimona
1 culleradeta de canyella en pols

Preparació:


Barrejar tots els ingredients fins aconseguir una massa homogènia.

Untar de mantega un motlle pla d’uns 26 cm de diàmetre. Abocar-hi la preparació i posar-la al forn durant 25 ó 30 minuts.

El resultat és força bo, encara que no és exactament com aquella que vam menjar a Reus. Seguiré investigant.

9 comentaris:

Mallerenga ha dit...

Pos si me n'haguessis portat una mica hauria tret el Meus Amores...

Aurora ha dit...

Ja el tornaré a fer...

Gemma ha dit...

Em sembla una idea fantàstica fer una tarta de Santiago amb avellanes enlloc d'ametlles... ha de ser bona i ben original!

Mercè ha dit...

Aurora, felicitats per un resultat magnífic fruit de la imaginació! I el gust s'hi assemblava al del pastís que vas menjar a Reus?

Aurora ha dit...

Gemma, si, molt bona.

Mercè, no s'assemblava gaire, aquest em va sortir amb una textura semblant al massapà i el que vam menjar era una mca mes flonjo. He de seguir investigant.

Cuinagenerosa ha dit...

aurora, ara que he conegut aquesta finestra, deixa'm ser el primer a fellicitar-te pel primer aniversari aque complirà aquest mes.
veig que fas molts pastissos i postres, que no són pas la meva especialitat, de manera que vindré sovint a inspirar-me, amb el teu permís.
fins aviat!

Aurora ha dit...

Hola Manel, Benvingut i gràcies. No hi havia pensat pas en l'aniversari del blog, anirè pensant en un pastís d'aniversari.

MªJose-Dit i Fet ha dit...

una coca molt original i segur que boníssima, no se com era la que vau provar però aquesta te un aspecte deliciós...

Aurora ha dit...

Hola Maria Jose, va quedar bona, però encara ha de millorar, no conexia el teu blog i ja he vist que fas unes coses delicioses!. Et visitaré sovint.