15/1/09

Resum de les vacances d'hivern




Aquestes vacances han estat profitoses, hem pogut estar moltes hores amb l’Elisenda i fer coses diferents al que fem la resta de l’any.


Hem fet magdalenes, seguint la recepta d'el cafè de nit, també les galetes de xocolata amb avellanes de la cuina de casa.




Hem fet pa seguint les indicacions d'aquest llibre, inclou un DVD amb unes explicacions molt bones.




Bertinet, Richard, Panes: 5 tipos de masa para elaborar 50 tipos de pan, Barcelona: Blume 2008




No he fet fotografies de tot, (soc una despistada), però queda el record de les olors i dels sabors...


En aquests dies, tampoc ens han faltat menges tradicionals, com l'escudela i la carn d'olla, els rostits o els torrons.



La nit de fi d'any, ens vam quedar tots tres solets a casa (també s'agraeix), vam fer un sopar de pa amb tomàquet, pernil d'aglà, pernil d'ànec, formatge curat d'ovella, rocafort, mi-cuit..., tot molt bó.


He deixat de banda algunes "manies". Ara a taula, comparteixen protagonisme el bon cava (cava o xampany?) amb l'altre "cava", el vi amb l'ampolla de Trina, i no hi ha dinar que sobre la taula no estiguin presents les capsetes de pastilles de l'avi i la iaia.


Em va quedar pendent fer el tortell de Reis, però ho vaig solucionar amb una coca de iogurt i un pa de pessic de xocolata, a sobre hi vam posar una corona feta de cartolina, i hi vam enganxar “joies” fetes amb retalls brillants dels embolcalls dels regals de Reis.


I ara, a fer bondat, estudiar, fer dieta, i esperar que s'acabi el fred d'una vegada.


2 comentaris:

Gemma ha dit...

Caram, això sí que són vacances ben aprofitades, eh? Us heu passat bones estones a la cuina... Segur que el tortell fet amb coca també estava boníssim! Hi vas posar figureta i fava també? Je je je...

Aurora ha dit...

Hola Gemma, si, hem aprofitat el temps al màxim!És que tinc un horari laboral una mica incompatible amb la familia, i quan puc, aprofitem. Com el temps no ha acompanyat gaire, donç hem fet cosetes a casa, sempre hi han recursos.

Aixó de la figureta del pastís bé, ho vaig pensar però només vaig trobar cosetes de goma i, la veritat és que no em vaig atrevir a posar-ho al forn.